onsdag 9 november 2011

Mina 3 krämpor

I början av december är det dags för läkarkontroll med jobbet och jag är redan nervös för vad de kan tänkas hitta. Hålla sig borta från sjukhus är min devis, jag har undvikit allt vad cellprovsbehandlingar och mammografier heter så gott jag har kunnat de senaste åren. Vad jag tycker om de uttjänta föderskornas egentliga funktion har jag ju skrivit om tidigare. Och Beas syrra lade de direkt i en ambulans och körde till akuten med när hon gjorde hälsokontroll.

Men de här sakerna skulle jag faktiskt vilja råda bot på:
1. Magen kurrar alltid tokhögt, särskilt när jag sitter i tysta rum med lågmälda intellektuella människor omkring mig. Min mages ljud överröstar då vad folk säger och jag får panik.
2. Käkarna knakar när jag gapar stort. Knak, knak låter det, jag påminns att det finns ett hårt och vitt skelett längst inne som är felgängat och en dag kommer blottläggas, benpipor och brosk.
3. Jag snarkar -vilket i och för sig inte jag lider av -men de som sover i samma rum.



2 kommentarer:

Anonym sa...

jag ska lyssna på käk knaket nästa gång, det ser jag fram emot, har aldrig hört det. / G

Space Babe sa...

Jag vill få nån att betala för min första hälsoundersökning.

Har minst två obotliga åkommor: Hallux vulgus och en som börjar på pingu.