tisdag 1 november 2011

Nattlig stress

ännu en stressig dröm- var på en buss full med folk och min man hade fyllt den med bråte som han hittat som han tyckte kunde vara bra att ha- typ gamla trasig dörrkarmar och gamla dörrar, lampor, brädor, utspritt över hela bussen. Det var en spansk förening på bussen som sjöng och hade sig, vet inte riktigt vilka de var men det var mitt jobb att hålla i hop det hela. Två glin bröt sig in i grannens hus, jag såg dem själv klättra ned från stegen och skulle skälla på dem och ta dem i örat och vi var på en jättelik Finlandsbåt och jag jagade dem och de smet iväg och jag frågade en tjej om råd och hon pekade på en rödklädd tant en trappa ned och när jag kom till trappan var det JÄTTEHÖGA steg så jag kom inte ned där och så började en grupp bakom mig sjunga en fin svensk folksång som jag var tvungen att sjunga med i och till slut kom jag ned och då vara hela planen full av rödklädda tanter och jag kunde inte alls förstå vem som skulle hjälpa mig att få ordning på pojkarna men såg dem skymta på väg in i en spelarkad men när jag stapplade in där var de inte heller. Jag kunde inte röra mig så fort. Vaknade helt utmattad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska vila på natten:-) G.

Anonym sa...

Sen vet man ju hur det är med den där sortens publik kärlek... Man ska nog vara glad över att man inte behöver den, tror jag.

Vänligen,

Gunnar Strandberg, som brukar kika in här med jämna mellanrum.

Anonym sa...

ALltså, hoppsan. Råkade posta kommentaren ovan på fel inlägg... Skulle vara på inlägget Osynlig är bäst, och inte här.