onsdag 26 januari 2011

Skavlan-intervju med syster

Jag har gjort en intervju med programledaren Fredrik Skavlan för nya numret av Tidningen Vi som är ute nu. Ett uttalande från min syster är inflätat i texten...


- Det jag är mest rädd för är att göra hundteve.
- Hundteve, vad är det?

- Ja, förra vintern bjöd vi in Skandinaviens fulaste hundar till Skavlan, i samma program som den amerikanska sångerskan Rihanna var gäst. Jag hade inte sett hundarna innan och förväntade mig två riktigt fula bestar. I stället ser jag två helt ordinära hundar komma in i studion. Labradoren, känd för en extrem tunga som brukar hänga långt ned på magen, har mirakulöst nog fått in tungan i munnen. Den ser ut som en helt vanlig labrador. Och nakenhunden ser ut som en vanlig kinesisk nakenhund. Jag håller god min och försöker ändå göra show av detta fiasko. Men jag har väldiga problem att förklara upplägget för Rihanna som sitter i sin fåtölj och ser ut som ett frågetecken.

Skräcken för att göra hundjournalistik infinner sig även hos mig när jag sagt ja till att göra en intervju med Skavlan. Min storasyster Ingrid är inte mycket till hjälp när jag ringer för att få stöd.
-Skavlan? Vad ska du prata med honom om? Han är ju inte intressant, det är ju hans gäster som är spännande, säger hon.


2 kommentarer:

Anonym sa...

ja. jag håller med din syster helt.
vet inte riktigt varför det var viktigt att skriva den här kommentaren, för mig. här nu.
men nu gör jag det i alla fall.

/marie

Jenny Morelli sa...

Helt okej Djufmary

Jag håller ju också med min syster...men eftersom jag är journalist (och frilans) måste jag kunna ta till mig vilket material som helst och försöka göra det intressant. Jag vet inte om jag lyckades med Skavlan men min syster tyckte det.
här är en länk till artikeln om du TROTS ALLT vill läsa