torsdag 13 januari 2011

Det kvinnliga könets helgd

Hon sade:
- Jag håller inte det kvinnliga könsorganet lika heligt som andra i vår kultur. Jag ser det som en kroppsdel bland flera andra. Därför retar det mig att det i alla diskussioner finns ett underförstått konsensus: att fortplantningsapparaten vi kvinnor har mellan våra ben kan skändas. Jag frågar mig då: Är den en kyrka? Är den ett barn? Jag föredrar faktiskt att en otvättad manslem olovligen vispar runt där nere framför att ha den i ansiktet eller i närheten av munnen. Jag håller ansiktet för heligare än könet.
-Men ditt förhållningssätt legitimerar inte det våldtäkt?
- Jag är emot alla former av övergrepp- men jag särställer inte det kvinnliga könet.
- Men du har ju barn, sade jag. Hur många otvättade manslemmar ska olovligen få vispa runt i närheten av din dotters kön?
-Ja, där blir det svårt- hur ska jag förhålla mig till det växande flickebarnets dygd? Barn får man inte skända. Barn får man inte slå. Men hur jag än stålsätter mig kommer livet smutsa ned mitt barn.

Bilden är från Etsy Jag bildgooglade vulva, svårt att hitta rätt bild, fann en vulvataxi här som jag tänkte ta men den blev lite väl skoj.

Inga kommentarer: