söndag 11 oktober 2009

Rädda Aspuddsbadet


Vi var på badet en stund idag för att visa vårt stöd. I ärlighetens namn har jag aldrig brytt mig så mycket om själva huset, var där en del när barnen var mindre, men det var väldigt nedgånget och jag kände mig obekväm att sitta i bastun med andra dagismammor och pappor, det blev FÖR intimt. Men det engagemang som gror hos många människor här där vi bor är fantastiskt!
Badhuset förvandlas till något större än sig själv, huset har fått en själ och representerar ett lokalt motstånd. Det kändes i luften då ett politiskt möte pågick i den tömda simbassängen. Aktivisterna hittar på en massa skoj. Som att visa Rainer Hartlebs dokumentärfilm "Jag bor på Hägerstensvägen och på samma sida ligger ett system" från 1969, innan de stora upprustningarna i området. Mer info finns på deras hemsida.

Inga kommentarer: