tisdag 21 oktober 2008

Dåligt bra eller bra dåligt?

Filmer har jag koll på: skillnaden mellan en bra dålig film ("Dont mess with Zohan" eller varför inte min favoriten "Kingpin" tex) och en dålig bra film skulle kunna vara David Lynch senaste, vars namn jag förträngt.

En bra dålig låt: "Ruby, don´t take your love to town" med Kenny Rogers. 
En dålig bra låt: något genomtänkt men astråkigt...

Men vad är bra dålig konst? Och vad är dålig bra konst? 
Och litteratur: Vad är en bra dålig bok (Stephen King för 20 år sedan men inte nu, nu är han väl bra-bra eller?)
Nu går jag och lagar köttbullar och potatismos och tänker på detta en stund och återkommer. Vad säger ni?

PS  För övrigt så inser jag att Todd och Klockängeln i förra inlägget väcker ett katolskt jag till liv:  storslaget, sentimentalt, religiöst...DS

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket roligt sätt att tänka på.

Nu ska jag försöka göra bra dålig mat till familjen.

Jenny Morelli sa...

Hemmagjord pizza?

Anonym sa...

Nja, nu blev det ändå så att E. lagade maten idag. Så det blev bra bra mat.

Sedan tittade vi på Kingpin. Utom E. som var tvungen att jobba. Men hon sa att hon i alla fall hörde oss skratta från vardagsrummet, så lite roligt fick hon i alla fall.

Denome sa...

Bra dålig konst: Gunnar Löberg.
Dålig bra konst: Tony Cragg