lördag 9 augusti 2008

Efter arbetsschema

Om diktsamlingen Efter arbetsschema. Jag ska strax gå tillbaka till köket och fortsätta läsa. Bra böcker får mig alltid att gå i från dem och vilja skriva själv. Jag läste 50 sidor, gick till datorn, skrev "man kanske skulle börja skriva ned det som är sant", gick tillbaka, läste 50 sidor till, gick till datorn, kollade på hitta: sökte på  "Johan Jönsson Hägersten"...I Aspudden fanns en....varför då Örnsberg? Han har ju närmare till Aspudden? Gick tillbaka...läste 50 sidor..gick tillbaka till datorn, googlade...hittade en recension...blev irriterad över uttrycket "dikter från samhällets botten". Vaddå samhällets "botten"  killen jobbar ju med utvecklingstörda...sen när är det botten?

Dikter är bra. Man kan läsa flera hundra sidor på en timme eller två. 

Pojkarna är utkörda i solen för att sparka boll. 


Läs även andra bloggar om , , ,

2 kommentarer:

Jenny Morelli sa...

Sidan 627:
spotta på ungar
det kan du
jag får lust att skrika nolla till dig
stipendium ska du inte ha
fortsätt torka bajs och bära sten istället



du borde kallat boken "självisk kille på fel jobb"

bara för att inte DU har någon empati
vem slåss du med egentligen?
och vem bryr sig?

Har du aldrig ställt dig själv frågan:

"vilket pris betalar C
och barnen för att jag ska
kunna fortsätta vara en självisk idiot?"

per-olof.dk sa...

..jeg har købt 'Restaktivitet' og måske bør jeg også gå igang med den næste...så tak for henvisning..men jeg ville nu bare sende ham en mail med et link..men han går åbenbart ikke at finde på Nettet... Jeg syntes at ane en sjælsfrænde, som måske kunne få noget ud af at læse min OCTAVIAN... venlig hilsen per-olof.dk