söndag 17 oktober 2010

Jag tror på fullaste allvar att:

jag är ett däggdjur.
mitt språk är en evolutionär tillfällighet.
jag inte kan tänka utanför min egen mänskliga horisont.
solljus är viktigt.
jag ska dö.
människan-i det stora hela- är ett rätt skönt släkte.

För övrigt kan jag inte sluta tänka på att General Kill man no blood och Colonel Van Damme i Sierra Leone lärde sina barnsoldater att hugga av näsor och armar så att hjälporganisationerna skulle SE LANDETS NÖD och komma dit med cash. De före detta krigsherrarna som numera kallars sig Humanitarian Officers ser alltså inte sig själva som onda utan som hjältar.
Utan amputeringsfaktor, inga NGO:s, utan NGO:s inga pengar, inga jobb.
Hjälparbetare kallas wifes, en som servar.
Läs fler exempel på när insatser i det godas tjänst förstärker ondska i Philip Gourevitch “Alms Dealers".

Inga kommentarer: