fredag 2 maj 2008

Majmorgon

I dag byte av däck, snacka om trasiga gängor och en mutter på höger bak med killarna i backen ( M vill alltid att jag tar snacket med bilmekarna & det gör jag så gärna, tror mig ha tumme med dem) Deklarationen in...periodiseringsfonderna knäcker mig & konsulten går i pension..behöver en ny sålunda...Syrran? Pia?

I går gick jag på mina egna stigar i Stolpaskogen och letade efter rotvältan i granskogen strax norr om berget där utkikstornet en gång stod. Jag fann den ej men däremot en enorm myrstack, strax väster om elledningarna på norra sluttningen. Jag bearbetar något kan man säga. Hos vitsippa och späd grönska. Småfåglarna sjöng och for runt högt upp. Tallstam och granstam bildade kyrkorum.
Nu tar jag en påtår med svärmor.

Matälskaren Lisa Förare Winbladh skriver fint om broiler, kyckling och barndom

2 kommentarer:

Space babe sa...

Jag har också börjat gå till mekaniker. Den som Martin alltid ville gå till var skitlångt bort, skitdyr och tog skitlång tid på sig. Jag hittade en som var nära, halvdyr och skitsnabb.

Jag vill prata om deklarationen med nån! Jag fattar ingenting... Måste gå en ekonomikurs, tror jag. Måste också skaffa ny konsult...

Jenny Morelli sa...

vi kan prata deklaration när vi ses...periodiseringsfonder kan vi prata...och så kan vi skaffa en ny gemensam konsult...