fredag 23 augusti 2019

Det är som det är och det blir som det blir

-Hur mår du? Du har haft något problem med magen väl?
-Jag mår ok, jo jag har ju problem, opererat mig och går på cellgifter.
-Inget kul. Jag hade ju bröstcancer, det är därför det ena bröstet är mindre än det andra.
-Jo, jag minns det. Men du slapp cellgifter, det är bra!
-Jo.
-Annas pappa, vet du hur många cellgiftsbehandlingar han fick?
-Nej.
-Över 100!
-Jösses! Och du?
-Två, har fyra kvar denna omgång.
-Men du mår bra?
-Jag mår bra, lite trött bara. Och håret är borta. Men det växer ju ut igen.
-Ja, det gör det. Bra att du mår bra.
-Ja. Det är som det är och det blir som det blir.
-Precis! Förresten, jag har skrivit upp något jag skulle säga när du kom. Vänta...jo, när jag dör vill jag ha en annons i både SVD och DN och mitt flicknamn ska stå med.
-Ok, det fixar vi.
-Och så får ni höra av er till NN, hon har varken DN eller SVD.
-Ok, det ska vi göra. Men du förstår att det finns en risk att jag dör före dig...
-Nej usch. Barn får inte dö före föräldrar. 
-Det hoppas jag inte men bara så att du vet. Men vi fixar med annonsen.
-Men å andra sidan vill jag inte att någon av er ska sitta så här som jag gör nu...
-Nej precis.

Inga kommentarer: