tisdag 16 september 2008

På föräldrarmöte

Det var föräldrarmöte i går på nioåringens skola. Värdegrund. Vara snälla. Sätta gränser för barn. Beteendevetare höll föredrag i två timmar, sedan skulle vi föräldrar snacka i hop oss i tio minuter. Beteendevetaren tog mig som exempel på hur man ska sätta gränser för barn eftersom jag satt längst fram. Han tog mig på axlarna och tryckte in sitt ben mellan mina. Jag blev stel som en pinne och hatade beteendevetaren. Ville bara gå hem och lära min son lite fler fula ord.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Beteendevetaren borde gå en kurs för att lära sig att styra sina beteende-impulser!!!!
Lär ditt barn många många fula ord och ett och annat tjuvknep om man måste slåss!

Space babe sa...

Tröttsamt och skumt med psykologer som ska vara "hands-on". Hade en terapeut som alltid skulle krama till hälsning och avsked. Urk.

Anonym sa...

Slemmigt! G.

Anonym sa...

Var poängen att du skulle sätta en gräns där, eller vad?

/L

Anonym sa...

Fan asså!!!

Ska vi starta en Facebook grupp som vill sätta gränser för "gränssättarna"?

Kaospatrullen sa...

Jag tror att jag har varit på en föreläsning med han. Åtminstone om han hette Björn. Björn tryckte nämligen också sitt ena ben mellan mina. Sedan visade han hur man kunde hålla fast barnet (mig) utan våld, men med kärlek. Jag tyckte att det var sådär.

Jenny Morelli sa...

B it it

Helena Looft sa...

Sicken svinpäls. Och konstigt gjort. Att sätta gränser för barn måste ju till stor del handla om att också lära barnen respektera andras gränser och det kunde ju uppenbarligen inte den här filuren.