måndag 29 september 2008

Hellboy, Blackbean och surdeg


Filmens tilltänkta målgrupp är förmodligen "ung manlig publik" men den fungerar utmärkt även för en viss sorts 42-årig trebarnsmor. Visuellt och koreografiskt våldsamt extravagant och med samma regissör som läskiga  Pans labyrint.  
You are my boy, Hellboy II.   (Man kan se delar filmen på sajten) 
Jag skrattade gott när Hellboy slår ett troll och det sitter ett litet bebishuvud på trollets bringa och Hellboy säger " förlåt bebin" och bebin svarar oväntat: "jag är ingen bebi, jag är en tumör." 

Och rörd i mitt hjärta blev jag av den här blåa sötnosen. '

Men det här duger inte: nu ska det bli Blackbeansoup a la José och dansk ost på brödet. Varför har inte Aspudden fått ett surdegsbageri ännu? Tror ni inte att vi är redo för bra bröd? Va?Va?


Läs även andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: