torsdag 17 mars 2011

Religionen

Man lär bara behöva två personer som tror på den.
Man behöver någon som kan agera frälsare. (Min ynste son?)
Ett par sakrament och några reliker.
Platsen är förstås Hedetorp. Huset är kyrkan. Interiören liknar ju ett kloster. Snickra på evangeliet gör jag när jag återfått energin, dvs i morgon eller nästa månad. Energi är bra om man vill att den ska bli framgångsrik, religionen. Jag får väldigt blåa ögon när jag är brun. Det påpekar ofta folk från Mellanöstern för mig. Och amerikaner. Alltså bör jag innan jag börjar missionera åka till solen och ligga helt stilla en vecka eller två.
Trosats?
Tar det i morgon.
Trosats?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå Olle, vadå blå ögon, vad är det du ska tro på? Med oLle och Hedorp i spetsen. Kram

Jenny Morelli sa...

jag predikar bättre i mellanöstern o usa om jag är brun= charterresa

olle= frälsaren eller den helige mannen...på ngt sätt

jag=maria? eller apostel eller ngt mittimellan...
det skulle även kunna vara bestsellern som jag aldrig kommer att skriva: "The religion"- börjar i ett lerhus i Hedetorp, författaren hårt tyngd av räkningar o ekonomi...