torsdag 3 januari 2008

Stackars Dexter

Julie Benz heter hon alltså i verkligheten. Hon som spelar Dexters goda flickvän Rita i den absolut bästa teveserien (som jag känner till) just nu. Dexters fulsnygga syrra Jennifer Carpenter är ingen klippdocka, den onda flickvännen Lila är sexig, toppen och mångfasetterad. Men hur i hela fridens namn TROR Dexters manusförfattare att han ska kunna bli en hel människa tillsammans med Rita. Det kommer ju aldrig funka. Hon är ju en schablon. Hon kommer aldrig att förstå sig på honom! De har ju dessutom inget KUL! Det enda hon gör är ju pancakes till ungarna. Och vill inte ens ha sex. Min fråga är nu: Kan ni manusförfattare svenska? Läser ni svenska bloggar? Har ni en plan? Åh, jag hoppas att ni har en plan.
Och: Var är säsong 3?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har bara precis sett klart omgång nr 1. Där fanns ingen ond flickvän! Ser framemot omgång 2 då.Fast serien är lite för läskig... tycker Isapisa

Jenny Morelli sa...

Det är när dexter börjar på AA som Bleka Lila dyker upp

Jenny Morelli sa...

Och man kan blunda när skalpellerna dyker upp

Anonym sa...

Ja men det är väl det som är grejen, att hon inte ska förstå sig på honom. Hon är safe. Lila däremot är jätteäcklig tycker jag, som en vildvittra, hu...

Har du också sett klart tvåan? Jag tycker nästan att de ska skippa trean, det känns avslutat på något sätt. Fast det är klart att jag ska kolla på trean ändå!

/L

Jenny Morelli sa...

hej L! har du också sett 2an klart alltså...jag gillade inte heller lila men hon SÅG ju faktiskt dexter precis som hon sa...hon var ju en slags själsfrände trots allt...jag vill att dexter ska bli lycklig...och inte hamna i ett boring life med rita..undrar om det kommer någon 3a...det kan ju sluta bra där det slutade tycker jag...

Anonym sa...

Det har du rätt i, fast han har ju ett rätt spännande liv, så han kanske behöver en tråkig tjej och en "normal" vardag. Jag har hört att det ska komma en trea.

/L

Anonym sa...

Jag håller med personen som tycker att Lila är jätteäcklig, som en vildvittra. Och jag hoppas att Dexter stannar med tråkiga Rita för att undvika en massa analyserande psyk-snack med Lila. Hoppas på dubbelliv.