tisdag 8 augusti 2017

Tant vill ha nya vänner

Hur får man nya vänner när man är över 50 år? Enligt en ny-gammal artikel i New York Times är det kört för folk i min ålder. Riktigt nära vänner skaffade man sig när man var ung och fortfarande öppen och härligt elastisk i sina sociala preferenser och i sitt samspel med andra. I min ålder har man stelnat och håller sig till de man känt länge.  Jag vet flera personer som jag skulle vilja vara nära vän med men NÄR jag får personkemi med någon är livet alltid i vägen på något sätt, precis som artikeln hintar. Nåväl, jag ska fortsätta på målarkurs i höst, having a hobby is the shit för damer i min ålder. Och jag träffade nyligen en person som nyligen flyttat tillbaka till Sverige efter många år utomlands. Hon erkände att hon känner sig ensam i bland och ville bjuda mig på lunch.

Inga kommentarer: