tisdag 11 maj 2010

Nära döden med Marianne

Jag sitter i framsätet på en vit Renault
bredvid Marianne som kör mig till Halland.

Vi talar om statusen på olika utbildningar.
Om att hennes bror är chef.
Om att tjärblomster heter rallarros i Hälsingland.

Jag anstränger mig för att framstå som trevlig och lyckad.
Marianne pratar runt.
Ingenting hon säger är viktigt.

Så varför vill jag att hon ska tycka att jag är rekorderlig och trevlig?
Hur tråkigt är det inte att INTE tala med varandra?
All energi rinner ur mig.

Bättre då att sitta helt tyst och invänta döden.

Tresekundersregeln, kan du den Marianne?
Tre sekunder till bilen framför så hinner du kanske bromsa.
Marianne!!!
Hur kunde du bli så gammal utan att vare sig lära dig att tala eller att köra bil?

Recycled from here.

Inga kommentarer: