lördag 7 november 2009

Äga mörkret

Jag springer i mörkret.
Mälaren är grå, himlen svart, det finns inga avstånd, bara olika typer av mörker.
Inte läskigt, bara härligt, tror inte att det sitter psykopater och väntar i detta mörker med infraröda kikare i buskar...
Nej, jag äger detta mörker, ingen kan se mig, jag ser ingen, bara ljusgrått, mörkgrått, svart mörker och dofter och väta...
fast jag snavar ute på Rävudden och sitter i mörkret med stukad höger fot och förbannar mörkret så jag kommer inte kunna dansa i kväll och undrar om jag kommer våga springa mer i mörker...glömde den stora faran...linkade hem...

5 kommentarer:

Bodil Sjöström sa...

Känner igen känslan av att äga mörkret då man springer. Förr sprang jag sent på kvällarna, nu springer jag tidigt på morgonen. har fått en väst som blinkar, men ser ju inte klokt ut. Dessutom stör det mörkret. /Bodil

Anonym sa...

Jag linkade också hem, muskelsträckning efter hopplektion, fast det är ingen fara. Det mörker som var i dag var häftigt - det gav inte med sig utan det har varit skymning hela dagen.
Ha så kul. Hej G.

Jenny Morelli sa...

varför ska västen blinka? Springer du bland bilar bodil?

G: aj då, håller med, tack, såg du diabilden på dig jag hittade?

Bodil Sjöström sa...

Äsch, blinkande västen var en omtämksam present jag fick. Liksom hängslen och livrem på samma gång. Nej jag springer inte bland bilar, bara över vid Herr Gåman./B

Space babe sa...

Men du måste ju åtminstone ha på dig en reflexväst! Annars kan du ju bli påkörd! (ok, du kanske inte springer på trafikerade gator, men även om man _går_ så är det viktigt m reflexer på vintern.) Tänk på familjen.