fredag 4 september 2009

De fyra plattorna

Vi har alla fyra spisplattor.
För att bli framgångsrika måste vi stänga av en platta.
Vill vi bli tokframgångsrika måste vi stänga av två plattor.

Plattorna är VÄNNER, FAMILJ, ARBETE, HÄLSA.

Jag läste det här för en vecka sedan och har tänkt en del på vilken platta jag skulle kunna tänka mig att stänga av. Det går knappt. Dessutom går det att ifrågasätta hela upplägget (vänskap, familj=hälsa osv) men det ligger något i detta i alla fall.
Vad stängde Bergman av?
Vad stängde Murakami?
Kerstin Ekman?

Obs! det här är managementfilosofi!
Sigmund Freud sa : den som kan jobba och älska är frisk. Det är också bra.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Nej jag är inte arbetslös, jag har bara stängt av en platta.

/L

Jenny Morelli sa...

exakt!

Jenny Morelli sa...

Vilken mer kan du tänka dig att stänga av för att bli tokframgångsrik?
Vänner? Det räcker väl med oss?

Anonym sa...

Jag kan nog inte tänka mig att stänga av någon annan. Var jag tvungen att välja en skulle det bli just arbete.

/L

Anonym sa...

Tänk om man inte ska tänka att det är 4 plattor...
Tänk om man ska tänka att det bara är en stor...
tänk om man ska låta den alltid vara på ... som en AGA spis...
ibland ökar man värmen
ibland sänker man
Ibland kanske man ska vara försiktig med managementtänket...

Rolig bild !

Space babe sa...

Jag tycker bilden är genialisk.

Jag kan också tänka mig att stänga av arbetsplattan. Men inte om det innebär att jag inte får odla min trädgård.

Jenny Morelli sa...

jag stänger av hälsa och tar en cig!

Anonym sa...

Stänga av... men på sparlåga periodvis...