tisdag 11 augusti 2009

Arm aber Sexy

Mitt nästa inlägg blir aldrig klart. Första meningen går i alla fall så här:

En av de saker min man och jag bråkar om är huruvida vi är fattiga eller rika.

Jag hävdar (särskilt när jag tycker vi har det fult hemma "Sunkigt!" "Ofräscht!" att vi är fattiga eftersom vi bor i en rätt ocharmig hyresrätt i förorten.)

Ja, ja, jag känner till begreppet ressentiment och jag vet att allt är relativt och att jag bor i en rik nation, yada yada och att vi åker utomlands på sommaren, men...

fortsättning följer, jag formulerar mig, jag stryker de värsta känsloutbrotten, jag återkommer...

Och valet är inte förrän nästa år.

"Arm aber Sexy" som Berlins borgmästare kallar Berlin.

Gärna för mig, let us work on it!

2 kommentarer:

ljosefss sa...

Min kompis, massajen Rafael ole Moono, från Handeni, Tanzania sa till mig när jag berättade om hur jag oroade mig för hur det skulle gå med ekonomin nu när det kanske kommer att bli sämre. "Kom igen när ni tappat 95% av det ni har. Då kan vi börja snacka om att oroa sig"
Och vad säger man om det, då?

Jenny Morelli sa...

hej!
ja, och på Island sägs det att folk har blivit kreativa igen nu när de inte kan konsumera lika bra. Fortsättning följer i ämnet tycker jag...