måndag 6 april 2009

Move over baby

På väg hem från min chef A på Kungsholmen (där vi fick en fantastisk trerätters, särskilt efterrätten choklad...i ugn...mums) cyklade jag söderut. Strax norr om Västerbron satt det något i bussfilen. Jag bromsade in, ställde mig på tvären mitt i gatan och frågade byltet: 
"Vad gör du? Vad sitter du här för?" 
"Jag är så full", sa hon, tjusiga ungdomen med Marc Jacobs skor. 
Pojkvän och hund stod på trottoraren. 
Jag skällde lite och sa att "med så snygga skor, så fin hund och vacker man ska du väl inte sitta här mitt i väggen. Du ska inte dö ännu, move over Baby". Hon log matt, flyttade sig in till räcket och pojkvännen sa tack. När jag  fortsatte över bron kände jag mig som en god främling. Nu är det god natt. God natt, goda främling.

5 kommentarer:

charlotte sa...

Du är bra. Och lite cool.
Fler borde rädda och blogga under natthimlen.

Jenny Morelli sa...

vet inte om det var marc jacobs, men snyggá var det..prada kanske?

Jenny Morelli sa...

snygga var DE

Anonym sa...

den goda efterrätten: LJUMMEN CHOKLAD GANACHE (15 PORT)

255 GRAM MÖRK CHOKLAD (60 %)

350 GRAM SMÖR

6 ST ÄGG

2.5 DL STRÖSOCKER

3.5 DL VETEMJÖL

SMÄLT SMÖR - HACKA NER CHOKLADEN I SMÅ BITAR - HÄLL DET VARMA SMÖRET ÖVER CHOKLADEN - RÖR SLÄT

RÖR IHOP ÄGG, SOCKER SAMT MJÖL - RÖR SEDAN IHOP MED CHOKLAD BLANDNINGEN

SPRAYA ELLER SMÖRA FORMAR NOGA EXEMPELVIS CAPPUCINO KOPP ELLER LIKNANDE - FYLL TILL CA 70% AV KOPPEN - GRÄDDA I UGN 215 GRADER CA 6 MINUTER BEROENDE PÅ FORM, HÅLL UTKIK EFTER ATT EN "RING" BILDAS - SERVERA DIREKT ELLER KYL OMEDELBART

VID SENARE SERVERING, MICRA TYP CA 30 SEKUNDER PÅ 350 W EFFEKT ELLER 150 GRADER I UGN CA 4 MINUTER

(VILL DU GÖRA MUFFINS AV DEM SÅ GRÄDDA DEM CA 10-12 MINUTER DIREKT)



KOLASÅS



3 DL STRÖSOCKER

4 MSK VATTEN

2 DL GRÄDDE

2 MSK SMÖR



SMÄLT SOCKER TILL GYLLENBRUNT

TILLSÄTT VATTEN FÖRSIKTIGT

RÖR I GRÄDDEN

LÅT KOKA/SJUDA IHOP

AVSLUTA MED SMÖRET

LÅT SVALNA



SERVERA MED FÄRSKA BÄR OCH GLASS

Space babe sa...

Du e så bra.