lördag 21 mars 2009

Taggad av Ondskan

Nuvarande besatthet?
Twitter, Mariannegodis från finlandsbåten, randig kaviar.
Vad har du på dig nu?
Svart tröja från PUB och jeans från Brooklyn Industries.
Tar du tupplurar?
Nja, inte ofta. Fast i dag somnade jag när jag läste recensionsbok om melankolins idéhistoria. Kapitlet om Acedia.
Vem kramade du sist?
Min femåring.
Om du vore ett träd vilket skulle det vara?
En rönn kanske. Eller ett ektalyptusträd.
Vad blir det till middag?
Rester av gårdagens biff och Peter Gordon sås. 
Vad var det sista du köpte?
Chips med vinägersmak.
Vad lyssnar du på just nu?
Pughs: Love love love: "Den dan som var före förrgår, den dan kan man inte säga var en lyckodag. Den dan vissla inga fåglar, den dan kom en kille till stan kallad Don Juan. Hur kunde du gå med på vad han sa, och lämna mig du va?"
Favoritväder?
Höga himlar, blåst, höst, klarhet
Vad skulle du döpa eventuella döttrar och söner?
Om jag fick fler? Laura, Raymond.
Säg något till den person som taggade dig.
Hej Ondskan. i luv you!
Favoritresemål?
Alexandria utan barn.
Nämn några saker du inte kan vara utan?
Min penna, min bok.
Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?
Ett glas vin.
Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara?
Mickey Rourke. 
Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka?
Berings sund.
Vem skulle du vilja fastna i en hiss med?
En rolig konstnär.
Extrafråga: Favoritlukt?
Ektalyptus.

Jag taggar vidare: Paula och Bookydarling.

7 kommentarer:

Anonym sa...

En rönn?????
Isa

Jenny Morelli sa...

ja, de är små och seniga och har fina bär som smakar surt-
vilket träd är du själv?

Anonym sa...

Definitivt en lönn. Färgsprakande och grann. Lever upp på hösten.
Möjligtvis lite ask Ygdrasil, världsklok!

Bodil Sjöström sa...

Tre frågor till från nyfiken:

1.Vilket är ditt favoritljud?
2.Vad inspirerar dig?
3.Har du någon favoritkonserv?

/Bodil

Jenny Morelli sa...

bodil- du skojar för att du tycker bloggleken är trivial! akta dig du så att jag inte taggar dig...
favoritkonserv?
hela burktomater och kondenserad mjölk.
ljud=mu
inpirerar mig? ljus

Bodil Sjöström sa...

Nej Jenny jag skojar inte, jag älskar sånt här. Bloggen är utmärkt för såväl det triviala som det inte fullt ut genomtänkta. jag har hittat ett utrymme där man inte måste vara så förbannat perfekt. tack vare dig.
/Bodil
vars favoritkonserv är Bullens korv

Jenny Morelli sa...

ha ha, vad bra bodil,nu är du härmed taggad!