fredag 6 februari 2009

SKHLM


Skärholmen är det nya Stockholm. Förkortningen SKHLM är både kaxig och legitim.  Det blev libanesisk lunch för 75:-. Helt okej sånär som på den torra grillade kycklingfilén, borde tagit kycklingpett i stället.  
Det blev besök på biblioteket där vissa efterforskningar gjordes om en viss saga som jag bara MÅSTE läsa: Den befjädrade kvinnan.

Så stod jag en stund med händerna i de dödas knappar. 
Myrorna i Skärholmen har förvandlats till ett gigantiskt Sterbhaus: lastbilar kör hit och dumpar det som kvarstår av de i de södra förorterna avlidnas, och de av deras släktingarna ratade, prylar...(meningsbyggnad?)

Därefter hoppade jag och skuttade på Friskis med clownen Manne strax framför mig. Dagens tränare var en glad och tatuerad kille (från Mellanöstern?) somvar en fena på att svänga med armar, ben och axlar. Hej vad det gick!

Nu: kött, chips, vin och chokladfondue som A15 ska mecka med och har laddat inför hela veckan. Men i morgon ska det minglas på cocktailparty i city vilket jag med stor förtjusning ser fram emot. Silverstövlarna fram kanske.

1 kommentar:

Anonym sa...

De dödas prylar: Sorgligast av allt - bröllopsfoto på loppis.