fredag 27 februari 2009

Ingen åsikt

Hemma och krasslig och ska inte fastna här är det bestämt, råtthjärna.

Tänkte lite på NUG och skulle nog kunna skriva något om det så här en vecka för sent men jag är inne i en icke-åsiktsperiod som varat de senaste 10 åren. Förstår mig inte på åsikter. 

Men detta med NUG och Anna Odell som spelade sinnesjuk är egentligen väldigt konventionellt: ung man som sprayar ned det offentliga rummet och ung flicka som låtsas må dåligt.  Synd att det inte var en hon som pissar i offentligheten och en han som spelar suicid- det kanske man kunde hysa en åsikt om...

Det är så få stolar att sitta på och medelklassen är så stor. Inte konstigt att de tar i för kung och fosterland, dessa kids som försöker få plats på en av dem. Det är aldrig Ernst Billgrens, Marie- Louise Ekmans eller Fredrik Wretmans avkomma som gör på detta vis. Minns det.


Andra bloggar om , , ,

3 kommentarer:

Space babe sa...

Jag visste inte heller vad jag skulle tycka om de där händelserna, men din synpunkt tycker jag är jätteintressant.

Det är däremot inte riktigt med sanningen överensstämmande att du inte har några åsikter, det här var väl ett så gott som något.

Och för mig har du alltid varit och förblir en person som har oväntade vinklar på det mesta i livet och debatten.

Jenny Morelli sa...

det var snällt sagt men några ÅSIKTER har jag inte. Jag likställer åsikter med tankar som tryckts ned i fack. Sådant som krönikörer pysslar med.

Anonym sa...

Det här var mycket klarsynt skrivet.