söndag 11 januari 2009

Vita veckor

Jag har vita veckor. Det betyder att jag numera är superskärpt, rätt tråkig och LÄSER om nätterna istället för SOVER. Senast fredag tar jag mig ett glas vin. På mitt nattygsbord:

Pengar av Victoria Benedictsson.
(blir förbannad över att det är så mycket som är sig likt)
(blir förbannad över Strindbergs brev till Carl Larsson, håll snoppen i styr, gubbar)
Boktjuven  som A fick i julklapp och älskade.
En text i New Yorker om Village Voice
och en artikel om "The joy of sex"som jag inte hittar länk till.
om hur den fria viljan går i hop med hjärnforskning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh den där sistnämnda titeln vill jag lägga vantarna på...

Jag dricker i princip aldrig, åtminstone inte vin, jag är en sådan barnrumpa och tycker att vin smakar surt. Folk blir helt paffa "men ska du inte ha ett glas vin?"

Däremot sprit men det finns inte så stort utrymme att dricka sprit - inte för mig i alla fall.

Jag är i färd med ett experiment, att göra sista redigeringen av en novell under salongsberusning.

Jenny Morelli sa...

ja, boken är prima!
Sprit? utrymmet för sprit är minimalt. & det kan jag knappt dricka för då somnar jag direkt. dricker jag vin har jag åtminstone ett par timmar på mig innan sömnen infaller. Sist jag drack sprit var i Murmansk, min man o jag drack bara vodka en kväll. det blev i o f sig livat...

Anonym sa...

Jamen det är härligt att späka sig lite ett tag, jag detoxade tio dagar - och hur gott smakade inte lite vin sen på födelsedagsfesten när jag oplanerat och med lite dåligt samvete /bara lite/ drack ett glas gott vitt!