onsdag 2 juli 2008

Högläsning



4 kommentarer:

Anonym sa...

Sådärja! Försöker förgäves läsa vad det står. Ser att Dagens Bryderi är framplockat också! Ha det så skönt! Isapisa

Anonym sa...

Och häromdan läste jag högt ur ett tummat exemplar av "Apor & nektariner" för en tjejkompis. Hon applåderade högt och sa att det var den bästa nya poesin hon hört på flera år... Där ser man! Quality never goes out of style!

mockson sa...

Hej Jenny!
Kul att läsa din blogg. Blir extra nyfiken på din boklista. Du skriver att boken " Ett kambodjanskt fängelseporträtt var otäck. Vad fick dig att läsa just den? Du skriver också att du inte är imponerad av stilen i den boken. Syftar du på Vann Naths lågmälda berättarstil eller överättningen i sig?
Hälsar Martin J

Jenny Morelli sa...

hej mockson! jag gick just genom bokhyllan för att se om jag kunde hittaVann Naths bok för att förtydliga mig-men vi hade visst lämnat tillbaka den till biblioteket- men jag ska försöka. Jag tycker den är viktig som vittnesbörd för de grymheter som ägde rum men stilen grep mig inte, den var lite staccato, upprepande, korthuggen..den "sjöng" inte...det låter kanske flummigt men exempelvis "mannen utan öde" sjunger..