fredag 29 februari 2008

I denna stund

Jag slog mig ned i köket nyss med ett glas syltigt vin. Shiraz. En trappa ned befinner sig den nyss hemkomna superblonderade trettonåringen med sina svarta ögon. Chattandes. Glad.
I ett annnat rum två gossar. Den enes högra hand styr ett boxningsspel på datorn. Den andre med stora bruna ögon knäpptyst bredvid. Jag skriver i mitt svarta block något om kärlek och syriansk kalops i burk. Och något mer om åldrande och rynkan under läppen och sedan tänker jag på vad jag lägger in i ordet "sexighet" och på Eros och på att jag alltid tyckt att det är höjden av osexighet att vara rik...

Poros (Rikedomen) och Penia (Fattigdomen) födde Eros, måste kolla upp...

Snart äter vi kyckling med soltorkade tomater under skinnet och citron i magen och vitlökar bredvid och tittar på Let´s Dance och O får vara uppe till nio vilket gör honom oerhört exalterad... I morgon klipper sig O lite grann och därefter lyssnar vi på Dorinel som talar om modersbilder i kyrkan mitt i stan...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej hej!
Jag å M såg idag Dorinel vid Hötorget. Han såg verkligen så konstnärlig ut. Jag vill höra mer om föreställningen!
/Abukar

Jenny Morelli sa...

Hej abukar, häng med om du vill, dorinel har också en webbplats där han visar upp sig: sourzeunlimited till vänster ligger en mängd projekt särskilt gripen blev jag av "mission impossible"