lördag 5 januari 2008

40-årskris? Moi?

Hjälp, jag har nyss bokat en resa till Kovalam i Södra Indien. Hade först tänkt åka till Goa men det funkar inte med datumen. Ska åka helt själv. Hoppas jag lyckas skriva en bra dikt där så att jag inte får för mig att jag är SJÄLVISK som lämnar hela familjen hemma. Det vore ju hemskt! Att framstå som självisk inför sig själv, menar jag. Solkräm, badtoffla, anteckningsbok ska med. Jag tar även med mig "På spaning efter den tid som flytt", Mathimlens favoritklassiker. Förmodligen Klas Eklunds "Vår Ekonomi" också. Jag har ännu inte släppt tanken på att skriva "Allt jag hittills vet om pengar" nämligen.Från det ena till det andra tror min några månader yngre make att jag har 40- årskris. Det kom som en chock. Hörde jag fel? 40-års-kris-moi? För att uttrycka mig kortfattat raddade han då upp vissa aspekter av ett särskilt slags tänkande hos personer med så kallad 40-års kris som han tyckte stämde in på vissa aspekter av mitt tänkande...hmmhmmm? Skaparkriser står jag ut med att genomgå men inte 40-årskriser...Högmod! Bäst att vi drar till Indien.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 kommentarer:

Jenny Morelli sa...

oj, det kanske ser mer dramatiskt ut än vad det är..vad har hänt med högerögat? Och typsnittet hos blogger fuckar upp hela tiden så ni som verkligen ville veta får kopiera och klistra in. Sen blev jag inspirerad av skäringer och skugge att visa vem jag är.
Kollade nyss på "stjärnorna på slottet" och hörde härenstam kalla stormares kön "hissknapp" Kul tv! Billig tv!

Anonym sa...

Jag hann läsa innan allt förvandlades till konstiga tecken. Vad spännande med Indien. Isapisa

Jenny Morelli sa...

ja eller hur!

Anonym sa...

Hej Jenny, ingen aning om var i Indien du kommer att landa men jag tycker det e topp. Lite skitigt, fattigt, stokigt, men kul o spannande, vackert hav, fina beaches, krimskrams att handla, snalla manniskor, huller om buller. Rorigt och mycket. Allt topp. See you soon. Kram G

Jenny Morelli sa...

hej g! kul att höra från dig! vi ses snart! jag ska längre söderut- Kovalam..

Hanna sa...

Roligt Indien bra!

Space babe sa...

Billig tv, tror du? Med slott, sponken, finkockar och finmat? Jag undrar om de verkligen filmar endast en vecka eller uppdelat på flera veckor. Det verkar lite jobbigt att supa till varje kväll...